Ne? Neden?

 Peki Nasıl? 


İnsanoğlunun cevabını aradığı birçok "Ne"leri vardır hayatta...

Taa çocuklukta başlayan.

Ne zaman büyüyecem ben?

Ne zaman abi, abla olucam? 

Ne zaman okula gidicem? 

Renkli renkli kalemlerim , mis kokulu silgilerim , şimşek Mcqueen'li çantam , karne hediyelerim ne zaman olucak ? 

Ne zaman rahat edicem ben? 

Lisede mi ? 

Üniversitede mi ? 

Ne zaman bitecek bu vizeler, sınavlar? 

Ne zaman kanaat notu kullanacak bu hocalar? 


Ne zaman baba olucam?

Ben çocuklarıma çok anlayışlı davranıcam , onların her dediğini yapıcam.

Akşam istediği saatte yatsın , arkadaşları ile istediği gibi gezsin. 

Ne zaman Ayşe beni fark edecek?

Ne zaman istediğim arabayla Ayşe ile tatile gidicem? 

Ne zaman ay sonunu hesap etmek zorunda kalmadan, dileğimle  dilediğim şeyleri yapıcam?

Ne zaman rahat edicem?

Ne  olduğunu çocukken de  anlamadım! 

Büyüdüm baba oldum , yine anlamadım.

Neden çocuklarıma yetemedim ki? 

Oysaki hep onlar için çabaladım, mücadele ettim ...

Neden anlatamadım kendimi?

Ne zaman hayalini kurduğum bir ailem , bir hayatım olacak ? 

Bu sorularla boğuşurken bakıyorum başkalarına hemen hemen herkes aynı. 

Neden? 

Birde iş yerine yeni gelen Arif abi var kıyasımda.

Nasıl da mutlu, özgüvenli, her işin üstesinden gelebiliyor . 

Ne idi onu motive eden , mutlu eden, tatmin eden…

Ne oluyor da insan mutlu ve başarılı oluyor ? 

Peki insanoğlu ne zaman anlayacak gerçeği ? 

Ne zaman anlayacak neyin neden olduğunu? 

İnsanoğlu ne zaman merak ederse onun peşine düşer...

Arif abiye sordu "Ne seni böyle güçlü kılan?" 

"Deneyimsel Tasarım Öğretisi" dedi,  "Nedir?" dedi  "Deneyimsel Tasarım Öğretisi?"

"İnsanı dününe göre daha mutlu, başarılı, güçlü olmasına yardım eden bir yol gösterici …"

Burada öğrendi bedeli, beklentiyi, insanın kendini ve etrafını nasıl tanıyacağını ve toparlayacağını.

Nasıl mutlu ve başarılı olacağını …

Bende soruyorum artık ama doğru soruları. Nasıllara geldik artık...

Nasıl olurum olmak istediğim kişi?

Meğer cevap doğru soruda gizliymiş...

Deneyimsel Tasarım Öğretisi geçmiş deneyimlerden yola çıkarak, geleceğimizi tasarlamaya yönelik stratejiler üreten bir bilgi topluluğudur.

“Kim Kimdir”,” İlişkilerde Ustalık” ve “Başarı Psikolojisi” seminerleriyle mutlu ve başarılı olmak isteyen insanlara problemlerini çözmeleri ve hedeflerine ulaşabilmeleri için ihtiyaç duydukları yöntemleri öğretir. 

"Hayatta hiçbir zaman keşfedilemeyecek tek bir şey vardır; Daha iyisi…"

Yahya Hamurcu



Yorumlar

Zerrin dedi ki…
Hepimiz benzer soruları sorar ve cevaplarını ararız hayatımız boyunca. Doğru soruları sorabilmek dileğiyle. Teşekkürler.
Saniye dedi ki…
Hayata doğru soruları sorabiliriz umarım.
nazife.şafak dedi ki…
soru varsa; cevap var... doğru soruları sorabilmek çok kıymetli...
insanı dününden daha iyiye götürecek sorular nasıl sorulur ki?
Deneyimsel Tasarım Öğretisi...
Elif Şahintaş dedi ki…


"Deneyimsel Tasarım Öğretisi" dedi, "Nedir?" dedi "Deneyimsel Tasarım Öğretisi?"

"İnsanı dününe göre daha mutlu, başarılı, güçlü olmasına yardım eden bir yol gösterici …"

Kaleminize sağlık
M.M dedi ki…
Doğru sorular insanın cevabı bulmasını kolaylaştırır. Elinize sağlık👏
Eda dedi ki…
Doğru soru;
Ben nasıl gerçekten mutlu olabilirim?
Nasıl gerçekten başarılı olabilirim?
Ben nasıl ilişkşde olduğum insanları mutlu edebilirim?
Nasıl onları başarılı insan olarak yetiştirebilirim?
Ayşe dedi ki…
Ne zaman olacak dediğimiz o kadar çok sorularımız var ki. Ama olunca kıymetini bilmeyip yeni bir şeye göz dikiyoruz. İnsanoğlunun ihtiyacı da isteği de bitmez. Mesele, isteğimizi ihtiyacımız zan etmek. Bunu da ancak düşünebilen, neyi neden yaptığını bilenler anlar. Kaleminize sağlık. Gerçekten iyiki Deneyimsel öğreti var. Böyle güzel ve bu gerçek bilgileri bize verdiği için. Yine çok güzel farkındalık oluşturmuş. Ellerinize sağlık
Betül dedi ki…
İnsan hep merak ediyor bir şeyleri. Genelde uzak olanları :) Uzak zaman, uzak mesafe... Yakınımızdaki keşfedilmesi gerekenleri de ilgiyle merak etmek dileğiyle :)



Naciye dedi ki…
İnsanın merakı nerdeyse ilgisi de orada oluyor. İlgim, merakım hayatta sorduğum sorularım nerede?
Kaleminize sağlık
Burcu dedi ki…
Hayatta doğru soruları sormanın kıymeti ne güzel anlatılmış… Emeklerinize sağlık…
A.Ü dedi ki…
Mutluluğa ve başarıya giden yolu ararken insanın doğru adresi bulması o kadar önemli ki...
Teşekkürler...
Adsız dedi ki…
ALLAH güzel modelleyeceğimiz insanlarla eğitimlerle karşılaşmayı nasip etsin. İnsan ya gelişir yada geriler...
Fatma Okumuş dedi ki…
Benim de neden neden diye, Tatminkar bir cevap bulamadığım sorularım vardı. Eğitimden sonra neyin neden olduğunu, olay ve insanların iç yüzünü, gerçeği anladığınızda ucundan bile anlasanız hayatınız çok konforlu oluyor. İşte o zaman her halükarda mutlu bir insana dönüşüyorsunuz. 🙂 İyi ki varsın deneyimsel öğreti. 🌸 Hocalarıma çok teşekkür ediyorum.
Fatma Okumuş dedi ki…
İşin güzel yönü: Ne ve neden sorusunun yanında nasıl sorusunun da cevabını bulduğunuz bir seminer. Pratik, faydalı, anlaşılır, tutarlı, herkesin kolayca uygulayabileceği stratejiler sunuluyor. Sizin de cevaplayamadığınız sorular varsa, gerçeği arayanlar öğrenmeye açık olanlar... Bir yerden başlamak lazım.
HK dedi ki…
Evet, hayatta ya yol alırız ya da oyalarınız… Doğru sorularla yol alabilir, yanlış sorularla ve şikayetlerle oyalanırız. Teşekkürler Sevgili Yazar, emeklerinize sağlık. 🌷
Sibel dedi ki…
Bunu fark edebilmek nasıl sorusunu hayatımıza yapabilmek ümidiyle. Kaleminize sağlık
Işıl dedi ki…
Artık nasıl sorusunu düşünmeye başladıkça çözümü de bulduruyor hayat. Dününe göre daha mutlu ve başarılı. Çok cazip bir durum.
İnsan zihni soru cevapla çalışan bir işletim sistemi gibi, bu sistemin sağlıklı işlemesi doğru sorular sorup doğru cevaplar bulmakla ilgili. Çünkü yazılım nasılsa donanım, yaşantımız da öyle olacaktır.
Figen Ekame dedi ki…
Doğru soru “Nasıl” sorusudur 👍