Deneyimsel Tasarım Öğretisi Seminer Programı Hakkında Düşüncelerim

Deneyimsel Tasarım Öğretisi'nin Bana Kattıkları...

Siz de katıldığınız seminer programı ile ilgili düşüncelerinizi yorum yazarak paylaşabilir misiniz?


DENEYİMSEL TASARIM ÖĞRETİSİ NEDİR?

Deneyimsel Tasarım Öğretisi, kişilerin yaşanmışlıklarını insanlara deneyim transferi yapan bir ilimdir. İnsanın bu hayattaki amacını amaç edinmiştir. Peki, insanın hayat amacı nedir? Mutlu ve başarılı olmak. O zaman gerçek mutluluk ve başarıya ulaşmak istiyorsanız, kıyaslarınız kendiniz ve kendi dününüz olmalı diyor ve bunu başarmanın yöntemlerini bize gösteriyor.
Deneyimsel Tasarım Öğretisi; hayatın kullanım kılavuzu gibidir.  Nasıl ki bir eşya aldığımızda başarıyla çalıştırmamız ve ihtiyaçlarımızı karşılayabilmemiz için yanında kullanma kılavuzu veriliyorsa, işte bunun gibi hayatta karşılaşacağımız problemlerle ilgili bize işaretlerin neler olduğu sunuluyor. Tıpkı bir yağmur yağmadan önce gelen işaretler gibi… Ama biz neden bu işaretleri bazen görmüyoruz, bazen de görmezden geliyoruz? İşte bunların tüm cevaplarını bize soyut yasalarla açıklayan bir öğretidir.
Neden eşime bu kadar söylememe rağmen istediğim şeyi yapmıyor?
Bu kadar çok imkâna rağmen bu çocuk neden mutlu değil?
Tüm bu sorularımızın cevaplarını Deneyimsel Tasarım Öğretisi bize soyut yasalarla açıklıyor.
Deneyimsel Tasarım Öğretisi “her yaşanmışlık deneyim değildir” der. Deneyim; yaptığımız hatalardan ders çıkarmaktır. Hata tekrarı yaparak yılların deneyimine sahip olduğunu düşünmek doğru değildir. Her insan şu hayatta belli bir zaman dilimi içerisinde yer almaktadır. Şu kısıtlı zaman içinde her şeyi deneyecek ve tecrübe kazanacak kadar zamanımız maalesef yok. Deneyimsel Tasarım Öğretisi bu zamanı daha kaliteli ve konforlu yaşamak için imkân sağlar.
Deneyimsel Tasarım Öğretisi gerçeklik ilmidir. Gerçek bilgide sana göre, bana göre yorumlar yoktur. Tüm konular, tüm insanlar ve tüm zamanlar için geçerlidir. Ama gerçek ve sahtenin karıştığı şu dönemde hangisi gerçek hangisi sahte ayırt edemiyoruz. Tıpkı iki boyutlu bir resmi, teknik çizimle üç boyutlu gibi zannetmemizi sağlayan sanal ortamda yaşıyor gibiyiz. Dolayısıyla hayatta karşılaştığımız birçok problemi, sahte çözümlerle çözmeye çalışıyoruz. Evde temizlik yaparken bütün tozları halının altına süpürmek gibi…
İnsan gerçeği bilmek ister. Deneyimsel Tasarım Öğretisi gerçekleri anlatır. Gerçeği bilen insan da yücelir. Bize gerçek problemlere gerçek çözümleri bulmanın stratejilerini sunarak, gerçek ve sahteyi ayrıştırarak, sebep ve sonuç ilişkisi kurmamızı sağlayan bir bilgi topluluğudur.

DENEYİMSEL TASARIM ÖĞRETİSİNİN KATKISI NEDİR?

Deneyimsel Tasarım Öğretisi insanın daha mutlu ve başarılı olmasını sağlar, ilişkilerinde ve iletişiminde ustalık kazandırır. Peki, insanoğlu neden başkaları ile ilişki kurar? İlişki kurduğu insanlardan beklentisi nedir? İlişkilerinde çok çaba harcamasına rağmen neden başarısız olur ve mutlu olamaz? İşte Deneyimsel Tasarım Öğretisi bu sorulara cevap verir.
Yaratılan her şey ihtiyaca göre yaratılmıştır. İnsanoğlu ihtiyaç giderdiğinde aranılan, danışılan insan olur. Kimin neye ihtiyacı var? Bunu belirlemek için öncelikle  “Ben kimim, sen kimsin, ilişki kurduğum insanlar gerçekten kim?” sorularının cevaplarını bilmek gerekir. Deneyimsel Tasarım Öğretisi insan tanıma yöntemleriyle, “Kiminle iletişime nasıl geçerim?” bunu anlatır. Gerçek anlamda insan tanımanın yöntemlerini sunarak insanın yaşam kalitesini yükseltir.
Hepimizin hayatında danıştığı bir yaşlı çınar vardır. İşte bu yaşlı çınar, çevresindeki insanlara nefes olur, oksijen olur, yeni tohumlar eker ve yeni fidanların yetişmesine sebep olur. Deneyimsel Tasarım Öğretisi hayatın zorlukları karşısında güçlü, marifetli, cesur, azimli bireyler olmanın yöntemlerini gösterir.
Bu hayatta amacımız kendimize ve çevremize yararlı olmaktır. Deneyimsel Tasarım Öğretisi ihtiyacı olana ihtiyacını vermeyi öğreterek insanlar arasındaki ilişkileri güçlendirir.

KATILMALIYIM ÇÜNKÜ

“Deneyimsel Tasarım Öğretisini ilk duyduğumda bunları zaten ben de biliyorum, ben de yapıyorum dedim ama yine de meraktan dolayı gitmek istedim. Şu an anlıyorum ki hayatımda yaptığım en doğru kararı vermişim. Katılmalıyım çünkü; yaptığımı niçin yaptığımı, yapmadığımı da niçin yapmadığımı biliyorum. Hata yaptığımda, biri beni yerdiğinde, -hayır sen haksızsın yanlış düşünüyorsun- demeden acaba nerede hata yapmış olabilirim diye düşünüyorum. Önyargılar ortadan kalkıyor.”
“Hayatım gözümün önünden bir film şeridi gibi geçtiğinde, geçmişte yaşadıklarımla birleştiğinde, başıma gelenlerin yıllar sonra neden kaynaklandığını öğrendim. Kendi kendime düşündüm ve evet dedim, demek ki ben bu sebepten bunları yaşamışım. Böylece hayatımda tekrar eden çözemediğim problemlere cevap buldum.”
“Yaşantımda birçok şey değişti. İnsanlara iyilik yaptığımı düşünürken onları nasıl zalimleştirdiğimi öğrendim. Hâlbuki benim niyetim, onlara faydalı olmaktı fakat çok yanlış yapmışım.”
“İlişkilerimde insanın ihtiyacına odaklanmak gerektiğini öğrendim. Bazen karşı tarafın acıyı da yaşamaya ihtiyacı olduğunu hiç düşünmemiştim. Her şey çok güzel olsun, herkes mutlu olsun istediğim için çabalayıp durmuşum ve sonunda insanları nankörleştirdiğimi gördüm. İşin özü Deneyimsel Tasarım Öğretisi hayatın içindeki bu kadar siyahlıklarımın içine bir damla beyaz damlamasına sebep oldu. Çünkü bütün çoklar azla olur.”
''Koronanın dünya genelinde etkilerini yaşadığımız  aşının konuşulmaya başlandığı bu dönemde, gerçeği duymak ,işaret okumayı öğrenmek nasip olduğu için çok mutluyum.teşekkürler Deneyimsel Tasarı Öğretisi..''

DENEYİMSEL TASARIM ÖĞRETİSİ HAKKINDA KONUŞULANLAR
Hiçbir öğretinin bir sihirli değnek misali herkese mutlak faydası olması mümkün değildir. Deneyimsel Tasarım Öğretisi için de kesin faydalı olarak görmeyenlerin yanında çoğunlukla fayda görenler de vardır. Zaten önemli olan da sağlanan bu fayda değil midir?


Adsız: “Eskiden hayatıma giren herkes hayatımda kalsın isterdim. Şimdi öğrendiğim bilgilerle dönüp baktığımda bazen tek kaldığım zamanlar oldu ve ben iyi ki diyorum. Çok teşekkür ederim.”

Fatma O: “Merhabalar. Bu çocuklar kime çekti neden bu kadar agresif, sinirli asi? Biz annemizden böyle görmedik. Yok canım, bunlar Z kuşağı, yeni nesil, bunlar hep böyle… Konuşmaları arasında, ne yapsam diye düşünürken Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile tanıştım. DTÖ stratejileri ile belli bir süreçten sonra, anneciğim sen yat senin tansiyonunu ölçeyim, ben sana pankek yapayım diyen daha sakin çocuklara dönüştüler. Hayatıma kattığı gerçek mutluluk ve huzur için deneyimsel öğretiye çok teşekkür ederim. Eğitim almaya devam etme niyetindeyim.”

Bahar: “Hayatım, Deneyimsel Tasarım Öğretisi öncesi ve sonrası diye ayrılıyor. Öncesinde herkesin kendi gerçeği var sanırken aslında gerçeğin tek olduğunu öğrendim. Eskiden hep başkalarını suçlar ve problemin onlar yüzünden çözülmediğini düşünürdüm. Cevabın aslında en aramadığım yerde, bende olduğu gerçeğini öğrenince biraz canım yansa da sonrasında problemlerin kendi kendine çözüldüğüne şahit oldum. İyi ki varsın DTÖ.”

Adsız: “Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile tanıştığımda bir boşluk içindeydim. Sanki tüm insanlar benim üstüme geliyor, herkesin derdini dinliyor, ihtiyacını gideriyor ama sıra bana geldiğinde kimsenin umurunda olmuyordum. Yanlış yerlere ödediğim bedeller beni hayata karşı olumsuz tarafa itmişti, Deneyimsel Tasarım Öğretisi ile karşılaşana kadar. İnsanlar karşı taraftan bir tepki aldığında meselenin karşı tarafla ilgili olduğunu zannederler, zannederiz. Oysa ki mesele bizim ne tepki verdiğimizdir. Teşekkür ederim Deneyimsel Tasarım Öğretisi,  bana bilmediğim gerçekleri öğrettiğin için ve daha fazlasını…”

Aslı: “Deneyip yanıldığımız ne çok şey olmuş. Ne insanlar, ne paralar, ne zamanlar kaybetmişiz. Şimdi insan elinde olmadan diyor. "Keşke önceden bilseydim" diye... Şimdi kararlar alırken olası sonuçlarını bilerek alıyorum ve gerçekten çok rahat bir hayat... Geçmişteki ise çok yorucuydu...”

Dilek K.: “Bu bilgileri almadan önce hareketli, neşeli, eğlenceli, seven, sevilen, mutlu bir insandım. En azından öyle zannediyordum ve öyle zannediliyordu. Oysa görünenin arkasında, deneme yanılmayla alınan yanlış kararlar, karşılığında yaşanan büyük acılar ve derin bir mutsuzluk vardı. Şimdi ise ne yaşanırsa yaşansın gerçek mutluluk ve huzur var. Anlık acılar tabi ki var ama toplamda huzur ve mutluluk var.”



"Deneyimsel Tasarım Öğretisi Nedir?"le ilgili diğer yazılar : 

Yorumlar

Anonim dedi ki…
Bu kursta benim hayatıma yeni ve doğru bilgiler kattı. İnsan tanıma sistemleri(temsil ve meta programları) ve iletişim stratejileri öğrenerek dış dünya ile gerçek bir iletişim kurabilmek için bilgi sahibi oldum. İnsanların nasıl davranacağı benim izlememin odaklanmasını arttırdı ve bazen nasıl davranacağını tahmin edebilir oldum ( sağ mı sol mu, bedel ödeyen mi bedel alan mı) .
Bu kurs sayesinde neden insanoğlu iletişimde ve ilişki kurmakta başarısız olduğunu aydınlatılmıştır. Onun en önemli sebebi , iletişim soyut bir kavramdır
Adsız dedi ki…
Bu program benim hayatıma çok güzel dokumuşlar yaptı.İş ve özel hayatımda nasıl davranmam gerktiğini kavradım. Özellikle giz it ve meta programları bilmem çok işime yaradı.Herkese tavsiye ediyorum.
omer ozkan dedi ki…
hayatimda bir rehber oldu diyebilirim. tabi ogrendiklerimin ne kadarini daha uygulayabiliyorum bilmiyorum ama cuvali delip caba sarfetmeye basladigim icin mutluyum. insanin hem kendisini hem cevresindeki insanlari daha net anlayabilmesi icin muthis bir egitim. tavsiye ederim
Adsız dedi ki…
İnsanın çevresindekilerle iliskilerinde muhakkak ki faydalı olabilecek bir eğitim. Farkında olmadan kendinizden çokça vermiş olduğunuz tavizler, düşünce yapınız ve tutumlarinizi olumlu yönde degistirmek istiyorsaniz alınmalı.
Unknown dedi ki…
2 programa katildim.hayatima buyuk dokunuslari oldu aldigim iletisim egitimiyle kime nasil davranmam gerektigini ve hayatimdaki insanlarin davranislarinin neden oyle oldugunu daha iyi ogrendim ve nasp egitimi ile gercek bagimliliklarimin ne oldugunu ogrendim DTÖ nun hayatimda ki anlami ve degeri paha bicilemez emegi gecenlere tesekkur ederim
Adsız dedi ki…
Hayatın bir kullanım kılavuzu olmalı diyorsanız mutlaka bu eğitime gitmelisiniz. Eğitim aldıktan sonra her gün iyi ki DTÖ ile tanışmışım dedim. İş hayatımda yükselmem, Özel hayatımda dengeyi bulmam aile hayatıma daha çok değer vermem bu eğitim sayesinde oldu. Çocuk yetiştirmekten kadınsı albenilerin nasıl artacağına yönetici çalışkan ilişkisinden sahne sunum becerisine hayatta mutlu güçlü olma başarılı olmanın birebir uygulayabileceğiniz stratejilerini veren sonuna kadar fayda görebileceğiniz bir eğitim. Tüm hocalarıma sonsuz teşekkürler
Unknown dedi ki…
Bir çok seminere katılıyoruz ama hayatımıza ne kadarını uygulayabiliyoruz? Çok güzel diyip geçiyoruz devamı gelmiyor .Deneyimsel Tasarım Ogretisndeki seminerlerden öğrendiğimiz bilgiler ise hemen hayatımıza uygulayabilecegimiz ve gerçekten problemlerimize çözüm uratmemize yardımcı oluyor. Fayda gördüğüm bir eğitim o yüzden tavsiye ediyorum.
Adsız dedi ki…
Hayatımdaki problemlerden kaçmak ve düşünmemek için fark etmeden tek bir yerde aşırılaştığımı o yerde de problemler başlayınca DTÖ ile tanıştığımda fark ettim. Aslında ne kadar kaçmaya çalışırsak çalışalım problemlerimizden kurtulamıyoruz. O orada biz onu çözene kadar büyüyerek bizi bekliyor.

Bunu fark etmeme sebep olduğu, toparlanmamda yol gösterdiği için DTÖ'ye ve DTÖ ile tanışmama vesile olanlara teşekkür ederim. Herkese tavsiye ederim.
Mimar dedi ki…
Bu eğitimle (yaşımdan dolayı) geç de olsa büyük farkındalık kazandım.Her gencin hayatının başında bu ilişkiler sanatının(evlilik,iş hayatı,akraba arkadaş ilişkileri); denklemlerini, kurallarını öğrenmesi gerekiyor.Kızım üniversiteyi bitirdiği ilk müsait anında başladı.Herkese tavsiye ederim.Emeği geçen herkese teşekkürler
Adsız dedi ki…
İlişki kurmaya artık bir sanat olarak bakıyorum ve insanlara karşı önyargısız olmaya çalışıyorum. İnsan kendisini ve karşısındaki tanımaya anlamaya çalışarak ilişkilerine devam ederse güzel sonuçlara ulaşacağını düşünüyorum, öğrendiklerimizi hayatımıza aktarabilmek ümidiyle.. teşekkürler.
Adsız dedi ki…
E.U.
Hayata dair sorularla mesgul oldugum bi zamanda tanıştım Deneyimsel Öğretiyle. Sonra hocam anlattıkça taşlar yerine oturdu, böyle uzaktan tüm yaşama yaşanılanlara baktım sanki. İlk dinlediklerim sonrakilere dair hayatın karmaşına bir cevap bulabileceğime dair işaretlerini veriyordu. Sonra zaten devamı geldi. Şu oldu; artık olayları, kişileri ya da en çok kendimi yani neyi neden yapıyormuşım ben aslında neymişim kimmişim daha doğru algılayabildiğimi farkediyorum. Anlamlandırmak büyük nimet. İnsanın kendi dönüşümünde yol alması da öyle.Teşekkürler.
Gamze dedi ki…
Bu eğitimde, sahip olduğumuz fakat değerinin farkında olmadığımız birçok şeyin farkındalığını yaşadım. Hayatımın bir döneminde, yolum bu eğitim ile kesiştiği için çok mutlu hissediyorum. Umarım ki aldığımız eğitimleri yüksek bir farkındalık ile sürekli olarak uygulama çabası içerisinde oluruz. Yaşamı anlamlandırmayı isteyen her kişinin katılmasının yüksek yararı olacağını söylemek istiyorum. Her şey için teşekkür ediyorum. Çok güzel işler ile uğraşan insanlar iyi ki varlar...
Adsız dedi ki…
Aldığım bütün eğitimlerden çok memnun oldum. Allah vesile olanlardan emeği olanlardan razı olsun öğrendiklerimizi hayatımıza yerleştirmeyi nasip etsin.
Adsız dedi ki…
İnsan yaratılanların en şereflisidir buyrulmuş. Gerçekten de öyle eskiden insanlara pek değer vermezdim yani sadece benim gibi düşünenlere daha çok değer verirdim. İşte bu bir hata ve benim bu hatamı bulmama vesile oldu aslında tüm insanlar ayrı bir dünya, ayrı bir pencere. Ve bu dünyaların her biri çok kıymetli ve özel yani kendine has özellikleri, çeşitleri var. İşte bizim hayatımızı da güzel yapan bu:insnaları bizden farklı olanları anlamaya çalışmak onların dünyasıyla kendi dünyamız arasında bağ kurmaktır.
Unknown dedi ki…
Dünyayı pek önemsememeyi, her şeyi pek takmamayı öğrendim. Hocalarım sayesinde.

Betül dedi ki…
Şikayet etmeyi değilde ,baza doğru ve yanlış yolları görebilmeyi öğrendim henüz her zaman için doğru yolu seçemiyorum ama bazen görebiliyorum ..
Adsız dedi ki…
Hayatın bazen anlamsız geldiği ve ne için cabalayip duruyorum dediğim tam o noktada DTÖ ile tanıştım.Var olan olmuş olan ve olacak olan her şeyin bir sebebi olduğunu yaşadığımız en ufak şeyde bir anlam olduğunu ve hayatta hiçbir şekilde tesadüf olmadığını gördüm DTÖ sayesinde.Bunca siyahliklar içinde bir beyaz katabilmenin bu çağda ne demek olduğunu öğrettiğin için DTÖ ye minnettrarim!
Adsız dedi ki…
Ben bu eğitimlerle hayata yeniden başladım çok şükür ki Rabbim almamı nasip etmiş..Herkese tavsiye ediyorum..hayatımızda çook büyük bir konfor diyebilirim..eskiden yaşamıyormuşum uyuyormuşum okadar diyebileceklerim ...
Adsız dedi ki…
İyi ki, iyi ki, iyi ki... Bu kadar uygulanabilir, anlaşılabilir, faydalı ve tutarlı bilgiyle başka bir yerde karşılaşmadım, Türkiye'nin hemen her şehrinde veya yurtdışında bir yerde bir programa katılın ve mutlaka alın derim. Artık ilişkilerimde çok daha albenili, çok daha marifetli, çok daha özgüvenliyim gerçekten teşekkür ederim :)
Adsız dedi ki…
İnsan yetiştiren, insanı dönüştüren, dunune göre çok iyi noktalara getiren eğitimler..
Adsız dedi ki…
Merhaba hocam hakkında düşüncelerim yazıları sizemi ait yoksa Yahya hoca yamı ait bilmiyorum ama hayatıma şekil veriyor kim yazdıysa ALLAH razı olsun ondan
İnsanın sahip olduğu somut ve soyut imkanları nereye doğru bir şekilde yerlestirecegini anlatan ve tüm hayat sahnesini yeniden düzenlenmemizi sağlayan bizi dunumuzden daha iyi hale getirmeye çalışan bir bilgelik yolu...
Figen Ekame dedi ki…
ALLAH razı olsun vesile olup, bu öğreti ile ilmimizi arttıranlardan. Ayaklarına taş değmesin İNŞALLAH...