Yanında Kim Vardı?

Yanında Kim Vardı?

İnsan bir yolculuğa çıktığında merak eder yanımda Kim oturacak? Bu şehir içi veya şehirler arası olsa da, kısa bir süre bile olsa merak eder. Az veya çok… Hayat da bir yolculuk değil mi? Başı sonu belli bir yolculuk... 

Peki, bu yolculukta insan merak etmez mi yanında Kim olacak?

  • Okula yeni başladı “Sıra arkadaşım Kim? Kim’inle oynayabilirim?”
  • Lisede “En yakın arkadaşım Kim olacak? Kim’e sırlarımı anlatabilirim?”
  • Üniversitede sınav salonunda “Kim’ önümde arkamda oturuyor?
  • Yeni işe başladıysa “Kim’inle çalışacağım? Yöneticim Kim?”
  • Yeni eve taşındı “Komşularım Kim’ler?”
  • Hayat yolculuğunda “Bana Kim eşlik edecek?”
  • Evlenince “Yeni akrabalarım Kim’ler?”
  • Çocuğu olacak “Acaba Kim’e benzer, nasıl biri olur?”
  • Başarılı ve mutlu olduğunda “Acaba beni Kim'ler tebrik edecek?”

Bu Kimler sıralanır gider. 

  • Bu yolculukta ona Kim eşlik eder? 
  • Kim bir ihtiyacı olduğunda onu karşılamak için en yakınında olacak? 
  • Kim ile en sevdiği oyunu oynayacak? 
  • Ödevini unuttuğunda ona Kim hatırlatır? 
  • Kalemi bittiğinde Kim ona fazla kalem verir? 
  • Kimle öğretmeni kızdıracak yaramazlıklar yapacak? 
  • Öğretmeni ona kızdığında Kim’in yanında varlığı ona yetecek? 
  • Projeyi Kim’le yaparsa onun eksik olduğu kısmı tamamlar? 
  • Onun göremediği kısımları Kim görür? 
  • İş yerinde hastalandığında Kim ona yedek olur? 
  • Bedel ödeyip hakkını vermediklerinde Kim arkasında olur? 
  • Sevindiğinde Kim sevincini paylaşır? 
  • Üzüldüğünde Kim onu teselli eder? 
  • Kalbi kırıldığında Kim onarmasına yardımcı olur? 
  • Sevdiği kişiyi Kim’e anlatabilir? 
  • Saçma kararlar verdiğinde onu Kim dengeye getirir?
  • Fevri hareketlerinde Kim onu sakinleştirir getirir? 
  • Peki ya korktuğunda Kim onu korur? Kim ona cesaret verir?

İnsan bir sürece girdiğinde bunu bilmek, tanımlamak ister. İletişim ve ilişki kurduğu kişi için: "Gerçekten nasıl biri?" diye merak eder. Eksik tarafını Kim ile tamamlayacağını merak eder. Hepimiz için İnsan Tanıma Sanatı önemlidir. Bu sanatı,  Deneyimsel Tasarım Öğretisi Kim Kimdir? Semineri" ile öğrenmemiz mümkün.

Yanında Kim vardı?

Peki bu kaygıları olan insana şu soruları sorulsa:

Annenin bile senden haberi yokken Kim’in senden haberi vardı?

O korunaklı bölgeyi Kim hazırlamıştı senin için?

Annene sana şefkat göstermesi için o merhameti veren Kim’di?

Peki ya 9 ay öncesinden onu bu sürece hazırlayan, birden bire kucağına seni vermeyen?

İlk adımını attığında…

İlk kelimelerin ağzından dökülürken…

Küçükken karanlıktan korkardın ya hani, gece uyurken yanında Kim vardı?

Evde tek kaldığında…

Ana sınıfına başladığında…

Baban sana kızdığında…

Lisede yurtta kalmaya başlayıp ilk defa aileden ayrıldığında o ilk gecede…

Lisede sivilcelerinle dalga geçilirken…

Üniversite sınavında ellerin titrerken…

Yerleştirme sonuçları açıklanırken, istediğin bölümü kazandığını öğrendiğinde…

Tezin için gece 3’te sabahlarken…

Üniversitede projede haksızlığa uğradığında burnunun direği sızlarken…

Tez sunumunda…

Ameliyat olmuştun, ailen girememişti o zaman yanında Kim vardı?

İş görüşmesinde heyecandan ağzından çıkanları kontrol edemezken…

İş yerinden kabul aldın sevinçten havalara uçarken…

Sevdiğin kişiyi gördüğünde kimseye belli etmemeye çalışırken, ama kalbin yerinden çıkacak gibi atarken…

Evlenirken, en mutlu anında…

Sevdiğine gıcık oldun, salya sümük ağladığında…

Ev sahibi kışın ortasında evden çıkardı, soğukta tek başına ev ararken…

Annenin cenazesinde, kalbinden geçenleri kimseye anlatamazken…

Etrafına bakmadan karşıdan karşıya geçerken, bir anlık sağına baktıran ve son anda geri çekilmeni sağlayan Kim’di?

Kim kalbinden geçenleri en ufak ayrıntısına kadar bilirdi?

Kim ona şah damarından daha yakındı?

Kim onun hayatında herkesten önce vardı ve herkesten sonra da olacaktı?

Kim bütün ihtiyaçlarını en ihtiyacı olan zamanda, ihtiyacı olan şekilde, tam da ihtiyacı olan kadar karşılardı?

Geriye düştüğünde Kim onu desteklerdi?

İleri gitmesi için Kim ona destek verirdi?

Yanında Kim vardı?

Bu soruları biraz düşünse geçmişte yanında Kim varsa gelecekte de Kim’in yanında olacağının bulabilirdi insan.

Ve aslında...

Bulabilirdi insan,

Asıl merak etmesi gerekenin,

"O benden razı olacak mı?" sorusu olacağını…


Kim Kimdir? Hakkında


Kim Kimdir ile İlgili Diğer Yazılarımız;




Yorumlar

Adsız dedi ki…
Ne güzel bir farkındalık oldu. Teşekkürler.
İnsan tek başınayken, kendini yalnız zanneder..
Ama onu bırakmayanı bir bilse..
Fatma Okumuş dedi ki…
Bir şeyleri dönüp tekrar sorgulamama sebep oldu çok teşekkürler Yazı için . Devamını beklerim.
🦋Hülya🦋 dedi ki…
Ben biliyordum kim olduğumu , neler yaptığımı ya da yapabileceğimi. Herşeyin de üstesinden gelirdim . Hep birilerine koştum yardım için, hep verdim. Belki sevilmek için belki onaylanmak için, belki kabul görmek için. Ama hiç de öyle olmadı. Ne ben mıtlu oldum böyle yapmaktan ne de böyle yaptıklarım mutlu oldu. Kimsenin hakkına girmeyim derken dibine kadar kendi hakkıma girmişim bilemedim. Mutlu olurum demişim ama olmamışım zaten mutlu da edememişim. Alıştırmışım hazıra rahata sonra da nankör demişim kendi eserime . Oysa BEN : BİLİYORDUM YA HANİ. ������Sonunda acıtsa da canımı döktürse de gözyaşımı kendimi bulmaya başladım. Buldukça bilmediğim o kadar çok şey olduğunu gördüm ki. Gördükçe acıdı canım. Yandım kavruldum. Hala kimim ben yolundayım. Fark ettirenlere sonsuz teşekkürler��
🦋Hülya🦋 dedi ki…
Ben biliyordum kim olduğumu , neler yaptığımı ya da yapabileceğimi. Herşeyin de üstesinden gelirdim . Hep birilerine koştum yardım için, hep verdim. Belki sevilmek için belki onaylanmak için, belki kabul görmek için. Ama hiç de öyle olmadı. Ne ben mıtlu oldum böyle yapmaktan ne de böyle yaptıklarım mutlu oldu. Kimsenin hakkına girmeyim derken dibine kadar kendi hakkıma girmişim bilemedim. Mutlu olurum demişim ama olmamışım zaten mutlu da edememişim. Alıştırmışım hazıra rahata sonra da nankör demişim kendi eserime . Oysa BEN : BİLİYORDUM YA HANİ. ������Sonunda acıtsa da canımı döktürse de gözyaşımı kendimi bulmaya başladım. Buldukça bilmediğim o kadar çok şey olduğunu gördüm ki. Gördükçe acıdı canım. Yandım kavruldum. Hala kimim ben yolundayım. Fark ettirenlere sonsuz teşekkürler��
Unknown dedi ki…
Yazınızı okurken kalbim yerinden çıkacak gibi oldu. Farkına vardıklarımızı hep canlı tutabilmek duasıyla.
Ayşe Temelci dedi ki…
Bize bizden yakın olanı her daim hatırlamamız ümidiyle.

Anlam, mâna yüklü makale. Emeğinize sağlık 🕊
Adsız dedi ki…
Yalnız hissettiğimiz zamanlar aslında ne kadar da yalnız değilmişiz.. Nankörlük ediyoruz.. Yazılarınızın devamı bekliyoruz çok başarılı :)
Elinize sağlık… Umarım hep gerçekleri hatırlayanlardan oluruz
Adsız dedi ki…
En yakınında olanlar sana uzak davrandığında, şu hayatta yapayalnızım diye düşünürken... Gerçekten senin yanında olanı, acını tamamen silebilecek olanı hatırlamak... Çok güzel bir yazı, kaleminize sağlık!
Mihrace dedi ki…
Bir rastlantı sonucu gittiğim bu kurs gerçekten harika bir ilmi kazanım oldu benim için ve hayatım için, emeği geçen herkese teşekkürler Allah ilmimizi arttırsın.
GNS dedi ki…
Keyifle okudum. Çok çok teşekkür ederim
Mk dedi ki…
İnşallah fark edenlerden oluruz..
Ebru dedi ki…
Hep benimle olan O’na çok şükür 🌿
Adsız dedi ki…
Yalniz iken; RABBİM
Mutlu iken;RABBİM
Hüzünlü iken ; ALLAH
Beşikte ALLAH
Mezarda ALLAH (cc)
Farkinda olmayi her daim nasip etsin RAHMAN 🌹🌹🌹🌹
Adsız dedi ki…
Hep Allah vardı... Hamd olsun...
Betül dedi ki…
Samimiyetinize sağlık... 🌻
Cml dedi ki…
Kaleminize sağlık
Adsız dedi ki…
Kim olduğunu bir farketsek …
Ağzınıza sağlık
Adsız dedi ki…
Burun direğini sızlatan bir yazı emeği geçenlerin eline sağlık.
Adsız dedi ki…
Elinize emeğinize sağlık